Поршні

Двигун внутрішнього згоряння в спец- і сільгосптехніки, як відомо, характеризується великою кількістю що відбуваються в ньому процесів, що забезпечують роботу агрегату. Одна з найважливіших деталей ДВС - поршень. Ця деталь поступально рухається всередині циліндра і відповідає за термодинамічний процес.

Завдяки поршню виконуються три головні функції:

  1. Передаються зусилля на шатун за допомогою тиску газів.
  2. Герметизується камера згоряння.
  3. Відводиться зайве тепло.

Без перебільшення скажемо, що поршень працює в важких і навіть екстремальних умовах. Водій, звичайно ж, цього не бачить, але під час роботи і руху техніки всередині механізмів утворюються високі температура, тиск, навантаження. Природно, всі деталі повинні бути міцними і надійними. Особливі вимоги пред'являються до поршня двигуна. Адже від нього залежить безпека руху.

Яким повинен бути поршень?

  1. Міцним.
  2. Теплопровідним.
  3. Стійким до корозії.
  4. Мати невелику щільність.
  5. Володіти малим коефіцієнтом лінійного розширення.

Цим вимогам багато в чому відповідають чавун, сталь і алюміній. Виробники придумують різні рішення для підвищення міцності, надійності та зменшення вартості. Використовують так само різні способи виготовлення: лиття і штампування.

Поршень, як і будь-який механізм, складається з частин. Головними складовими деталями є головка (днище), ущільнююча частина, спідниця. Розповімо про них докладніше.

Яким буває днище?

Дана частина виконує різні функції, і в залежності від них буває різної форми:

  • Увігнутої. Камера згоряння працює краще, але в підсумку виходить більше відкладень.
  • Опуклою. Паливо згорає менш ефективно, зате поршень відрізняється збільшеною продуктивністю.
  • Плоскою.

Поршневі кільця

Знаходяться нижче днища. Щільно з'єднують циліндр і поршень. Герметичність при цьому на високому рівні, що, природно, добре, проте виникає велике тертя. Виникає питання: що робити? З тертям в даному з'єднанні легко впорається моторне масло.

Матеріал виготовлення поршневого кільця - сплав чавуну. Він міцний і пружний під час роботи; стійкий до тертя; володіє високими фрикційними властивостями. Виробники також додають хром, молібден, нікель і вольфрам, що необхідно для ще більшого підвищення стійкості до навантажень і температур.

Спідниця

З назви випливає, що виконується складова в характерній формі: конус або іноді бочка.

Щоб поршень не зламався під час інтенсивного навантаження, в механізмі повинен бути налагоджений процес відведення тепла. Цим займаються три складові: система охолодження, внутрішня порожнину поршня, топливовоздушная суміш.

Крім цього, тепло відводиться від внутрішньої частини поршня наступними способами:

  • Крізь спеціальний отвір, наявне в шатуне, розбризкується масло.
  • Порожнина циліндра утворює масляний туман.
  • Масло впорскується в зону, де знаходяться кільця.
  • Трубчастий змійовик переміщує всередині себе масляну суміш.

Читати повністю →

Показано з 1 по 25 із 25 (1 сторінок)