Сучасні турбокомпресори мають високу ремонтопридатність і можуть бути полагоджені в в умовах звичайного гаража або навіть в польових умовах. Конструктивно ТКР складається з 3 частин:
- Корпус компресора (холодний равлик), який приєднується до системи забору та подачі чістоговоздуха.
- Корпус турбіни (гарячий равлик), який приєднується до системи відпрацьованих газів.
- Середній корпус ТКР (корпус середній з ротором - КСР), який власне об'єднує в собі ротор, турбіну і повітряний насос/компресор.
Корпус турбіни виготовляється зі сплавів чавуну, здатних витримувати високі температури. Корпус компресора зазвичай виготовлений зі сплавів алюмінію. У холодному та гарячему равлику турбокомпресора ламатися нема чому, необхідно тільки очистити їх перед складанням від можливої попадання туди при поломці будь-яких частинок старого картриджа або масла. Для ремонту вузла турбонаддува потрібно тільки купити середній корпус ТКР, розібрати на три частини поламаний турбокомпресор, і замінити зіпсований середній вузол.
Середній корпус ТКР має й іншу назву - картридж ТКР. Він дійсно конструктивно являє собою вже повністю готовий картридж, в який фактично укладено весь турбокомпресор, тільки без равликів для турбіни і компресора.
Картридж ТКР складається з:
- самого корпусу з елементами підведення і зливу мастила;
- вузла з підшипниками;
- ротора c крильчатками турбіни і компресора.
У комплект зазвичай входять і нові кільця ущільнювачів і прокладки.
Що робити: купити картридж ТКР або новий турбокомпресор? Цей вибір робить кожен власник сам. Однак ціна картриджа ТКР може бути на декілько відсотків нижче ціни нового турбокомпресора. І якщо равлики на старому турбокомпресорі в порядку, і ви змогли знайти картридж ТКР саме для вашої турбіни - то не варто переплачувати зайве. Ще раз нагадаємо, що середній корпус ТКР не вимагає ніяких додаткових балансіровок, він пройшов повну заводське балансування.
Увага!
Купити новий турбокомпресор доведеться в тому випадку, якщо равлики від старого турбокомпресора конструктивно не підходять до нового середнього корпусу ТКР. Це, на жаль, може статися, якщо виробники картриджа ТКР і вашого старого турбокомпресора - різні компанії.