
Компанія «СКІФ - світ запчастин» виконує професійний ремонт турбокомпресорів по всій території України. У нас Ви можете відремонтувати турбіну на вітчизняну та імпортну техніку: легкові та вантажні автомобілі, автобуси і мікроавтобуси, сільськогосподарську та спецтехніку. Ремонтуємо турбіни як дизельних так і бензинових двигунів.
Перед тим як приступити до ремонту Вашого турбокомпресора, проводиться дефектовка, щоб з'ясувати причини виходу з ладу даного агрегату, виходячи з діагностичних даних будуть надані необхідні рекомендації, усунувши які Ви з упевненістю зможете благополучно і довготривало експлуатувати Ваш турбокомпресор.
Ремонт турбіни включає такі процеси:
- Розбирання турбокомпресора, для детальніший диагности і виявлення причин виходу з ладу.
- Ретельне чищення турбіни і геометрії (миття, піскоструминна і ультразвукова обробка комплектуючих).
- Дефектація, визначення і заміна зношених деталей на нові.
- Шліфовка і балансування ротора.
- Балансування компресорного колеса.
- Поетапна трирівнева добалансировка середнього корпусу у зборі на спецстенді від мінімальних 20 тис. об/мін до номінальних 250 тис. об/мін, до максимально допустимих - в кожному індивідуальному випадку.
- Складання сердечника і турбіни в "равлика"(остаточне складання).
- Випробування і обкатка турбокомпресора на робочих режимах (під навантаженням).
Також можемо запропонувати, заміну і установку нового компресорного колеса і ротора турбіни, і безпосереднього середнього корпусу «картриджа» в зборі, в даному випадку на виході виходить нова турбіна з надання гарантії від 6 до 12 місяців.
Турбокомпресор - найбільш навантажений вузол двигуна, який працює в величезному діапазоні перепадів температур. Наприклад, в турбінну частина турбокомпресора відпрацьовані гази надходять під тиском з температурою близько 1000 градусів Цельсія. Уже на виході турбокомпресора - в зоні насоса гази остигають до рівня 100 градусів Цельсія. Крім температури на весь вузол впливають високі динамічні навантаження, що виникають в результаті високої частоти обертання ротора турбокомпресора. У пікові моменти вона сягає 300 000 оборотів в хвилину. Номінальна величина не на багатьох менше - 40 000 оборотів в хвилину. Тому будь-яке відхилення в роботі двигуна або правил його експлуатації може викликати відмову і вихід з ладу турбокомпресора, що викличе в кінцевому рахунку подальший ремонт ТКР. З цієї точки зору турбокомпресор можна вважати індикатором роботи всього двигуна і систем його управління.
Робота турбокомпресора залежить від правильності роботи всіх систем і вузлів двигуна: вакуумної системи, системи вентиляції, вузлів мастила і охолодження двигуна, управління двигуном і системи впуску та випуску відпрацьованих газів. Несправність будь-якого вузла призводить до виходу з розрахункового (паспортного) режиму роботи ТКР і, відповідно, до його відмови. Тому, перш ніж приступати до ремонту турбокомпресора або його заміні, необхідно з'ясувати причину виходу з ладу і усунути її. 90 відсотків причин, що призвели до ремонту ТКР пов'язані з неправильною роботою інших систем і вузлів двигуна.
Основні причини виходу з ладу ТКР
- Масляне голодування. Порушення в роботі системи змазки ротора турбокомпресора.
Причини: Несправність масляного насоса, забита трубка подання мастила, проблеми редукційного клапана, відсутність або недостатній рівень масла в картері двигуна, брудний масляний фільтр. - Брудне мастило (механічні частки). Візуально при розбиранні ТКР помітні сліди дії абразивних часток на деталі турбокомпресора: відполіровані контактні поверхні валу і втулок ковзання (підшипників), задираки і риски особливо помітні на бронзових і латунних частинах ТКР.
Причини: зіпсований або неякісний масляний фільтр, низькоякісне масло, несвоєчасна заміна моторного мастила, забруднення масла при ремонті, відмова перепускного клапана масляного фільтру, а також бруд, що потрапив при заміні масляного фільтру. - Брудне мастило (наявність хімічних домішок). Масло втрачає свої характеристики, масляна плівка руйнується, турбіна працює "насухо". Візуально при розбиранні помітні характерні ознаки перегрівання деталей ТКР - "мінливість" металевих деталей.
Причини: надмірна засміченість масла різними присадками, попадання палива в мастило, наприклад, при неправильному ремонті і обслуговуванні двигуна. - Застосування герметика при підключенні трубок для подання, зливу масла, трубок охолодження до турбокомпресора.
Категорично заборонено застосування герметиків для ущільнення з'єднань ТКР! - Ушкодження коліс турбіни ТКР. Візуально при розборі турбокомпресора спостерігається повне спотворення або руйнування лопаток турбіни, викривлення або руйнування ротора, або навіть відрив колеса турбіни.
Причини: Дисбаланс ротора і лопаток, що виникає при найдрібніших їх ушкодженнях. Ушкодження можуть виникати із-за попадання разом відпрацьованими газами в турбіну двигуна найдрібніших осколків поршня або клапана, а також часток твердої нагари. З випускної системи в певних режимах в турбіну можуть потрапити частки каталізатора, що зруйнувався. - Ушкодження коліс компресора ТКР. Візуально можна побачити виточену абразивом "піскострумнну" впускну частину крильчатки повітряного насоса.
Причини: невимитий короб і магістралі повітряного фільтра, забуті шматочки дрантя, листя або іншого сміття при заміні повітряного фільтра, старий повітряний фільтр. Часто винними є звичайна недбалість при елементарній операції - заміні повітряного фільтра. - Перевищення дозволених режимів роботи турбокомпресора. Візуально при розбиранні ТКР видно перегріті опорні шийки вала ротора, викривлена тильна площину турбінного колеса, «апельсинова кірка» на ній, нашарування закоксовавшіеся масла. Периферійні частини лопаток турбіни можуть бути викришені або навіть зруйновані повністю.
Причини: Несправність системи подачі палива, яка призводить до стрибкоподібного підвищення температури.