Компресор - основний елемент пневматичної системи багатьох моделей сільгосп- і спецтехніки, в тому числі і дорожньо-будівельної. Це одноциліндровий одноконтактний пристрій, найчастіше поршневого типу. Застосовується для нагнітання повітря, який використовується, наприклад, для підкачки тракторних шин, в гальмівній системі причепа і роботі додаткового обладнання.
Якщо взяти до уваги тракторний компресор і розглянути його в розрізі, то він нагадає вам мотор внутрішнього згоряння за своєю конструкцією. Адже в його основі лежить як колінвал, так і циліндр і поршень. Основною відмінністю компресора від двигуна внутрішнього згоряння є робота циліндра, який запускається не за допомогою згорають газів, а за рахунок обертання валу, сполученого з основним двигуном. Поршень виконується роботу по нагнітанню повітря, цим створюючи високий тиск в пневматичній системі.
Охолодження такого типу компресорів здійснюється за допомогою повітряних потоків. Корпус пристрою за зовнішніми параметрами нагадує радіатор. Мастило робочих елементів проводиться за допомогою масла, яке надходить з маслопроводу дизельного двигуна, адже саме з ним в парі працює компресор.
Конструкція повітряного компресора складається з семи основних елементів:
- колінвал;
- циліндр;
- головка циліндра
- картер;
- поршнева група;
- повітрозабірний клапан;
- клапан нагнітання.
Для тривалої, справної роботи інструменту необхідно періодично проводити його профілактичний огляд.