Муфта зчеплення, частіше звана просто «зчеплення», є важливим функціональним елементом трансмісії будь-якого автомобіля і служить для плавного короткочасного відключення крутного моменту працюючого двигуна від трансмісії. В якомусь сенсі це запобіжник, що дозволяє вберегти двигун і коробку передач від підвищеного зносу і повного виходу їх з ладу при перевантаженнях, що виникають у разі неузгоджені роботи цих вузлів автомобіля. Конструктивно зчеплення проводить підключення маховика двигуна до первинного валу КПП. Реалізація цього завдання можлива різними способами, тому існують кілька типів зчеплення.
За кількістю ведених дисків зчеплення буває однодисковим та багатодисковим.
За типом середовища, в якій працюють компоненти зчеплення, розрізняють «сухе» та «вологе» зчеплення, що працюють відповідно в повітряному середовищі і рідини (наприклад в масляній ванні).
За системою приводу зчеплення виділяють три конструктивних групи:
- З механічним приводом, в якому зчеплення активується натисненням на педаль і за допомогою троса зусилля передається на вичавну вилку.
- Гідравлічний привід, що є двоциліндровою гідравлічною системою. Натиснення на педаль підвищує тиск робочої рідини в головному циліндрі, яке через патрубок високого тиску передається в робочий циліндр, забезпечений поршнем з штоком. Шток, висуваючись, у свою чергу штовхає вичавну вилку.
- Електричний привід, оснащений електродвигуном. Натиснення на педаль зчеплення включає його, двигун натягує трос, інший кінець якого пов'язаний з вичавною вилкою.
Незалежно від конструкції зчеплення складається з п'яти функціональних елементів:
- Система приводу зчеплення в дії.
- Вичавний підшипник. Служить для роз'єднання приводу і зчеплення, тому розташовується на первинному валу. Конструктивно буває нажимної або відтягуючої дії.
- Натискний диск, що служить для сполучення веденого диска з крутнем. Сполучення відбувається під тиском діафрагмової пружини, закріпленої в корпусі. Усі ці елементи складають єдиний блок, в ужитку що називається "кошик зчеплення".
- Ведений диск, що знаходиться між крутнем і натискним диском. Як випливає з назви, призначений для знімання обертального моменту з крутня під впливом натискного диска. Для гасіння коливань його маточина оснащується демпферними пружинами.
- Фрикційні накладки веденого диска, що виготовляються з ізносо- і термостійкого композитного матеріалу, що мінімізує негативні наслідки дії сил тертя на поверхню дисків.
Коротенько принцип дії вузла зчеплення наступний: натиснення педалі зчеплення за допомогою приводу впливає на вилку відключення зчеплення, яка переміщує вижимний підшипник. Він прогинає пелюстки диафрагменной пружини натискного диска до маховика, внаслідок чого робочі поверхні дисків розходяться. В результаті обертання двигуна перестає передаватися на первинний вал КПП і двигун переходить в режим «холостий хід».
У нашому магазині ви завжди зможете купити зчеплення як в зборі, так і за складовими його компонентами для широкого асортименту легковий, вантажний і сільськогосподарської техніки.
Ми прагнемо до постійного самовдосконалення, намагаючись максимально задовольнити Ваші потреби, тому ми принципово боремося і не торгуємо підробками, а весь товар перед відправкою Вам в обов'язковому порядку перевіряємо на працездатність. Завдяки діючій у нас програмою якості нам вдається практично виключити можливість поставки бракованого вироби. Ми сподіваємося на довготривалу співпрацю з Вами, тому завжди з готовністю йдемо на компроміс і намагаємося врахувати всі Ваші побажання.
У разі необхідності ми також проводимо ремонт зчеплення. Наявність власної ремонтної бази дозволяє пропонувати Вам найкомфортніші ціни і гранично стислі терміни проведення ремонтних робіт.
- 1
- 2