Колінчастий вал двигуна або, як кажуть - колінвал, виконує найважливіше завдання в роботі спец- і сільгосптехніки: обертає колеса за допомогою енергії згораючого палива. Робота агрегату неможлива без вкладишів коленвала. Дані деталі являють собою півкільця з среднежесткой металу. Їх покривають антифрикційним складом. Ці деталі вимагають періодичної заміни, оскільки сильно зношуються, незважаючи на свою високу міцність.
Принцип роботи вкладишів
Головна функція деталей: робота в якості підшипників ковзання під час функціонування клонували. Коли техніка рухається, в камері циліндрів згорає паливо, таким чином, обертається колінвал. Так як всі частини знаходяться в безперервному русі, їх обов'язково покривають маслом. Отже, вдається зменшити силу тертя і тим самим підвищити зносостійкість і термін служби деталей.
Вкладиші коленвала бувають двох типів:
1. Корінні. Розміщуються на коленвале, там, де він проходить через двигун внутрішнього згоряння;
2. Шатунні. Їх місце розташування - шийки вала.
Вкладиші потрібні для утримання колінчастого вала на располагаемой їм осі. Маслопроводная мережу подає мастило в механізм. Процес повинен бути налагоджений постійно, тому що відсутність масла на поверхні механізмів може привести до поломки.
Чому ламаються вкладиші коленвала?
На початку статті ми вже згадували головну причину - знос. Звичайно, деталі роблять міцними і стійкими, проте навантаження під час роботи техніки настільки сильні, що з часом навіть найміцніша деталь прийде в непридатність. Крім цього, є ймовірність придбати неякісні вкладиші, схильні до поломки ще на початку експлуатації.
В укладці іноді відбувається прокручування - проворот шийки коленвала в механізмі. Уникнути прокручування можна, якщо вибирати якісне моторне масло, стежити за достатнім натягом кришок підшипників, які не перевищувати допустиме значення навантажень двигуна. Обов'язково використовуйте мастило, механізми не працюють без нього!